Radīts pirmais "perceptīvais" reklāmbloķētājs | Notepad.lv


Radīts pirmais "perceptīvais" reklāmbloķētājs

AdBlock reklāmbloķēšana

autors: samurajs

Atbildēt | Sūtīt vēstuli | |

Cīņa starp interneta vietnēm, kuras par jebkuru cenu vēlas mums parādīt uzbāzīgu reklāmu, un programmatūru šo reklāmu bloķēšanai risinās ar mainīgiem panākumiem. Sadomā aizvien viltīgākus veidus, kā spamu iedabūt web lapās, bet reklāmbloķētājiem pievieno aizvien jaunus un jaunus reklāmfiltrus. Un jūtams, ka beigas šiem cīniņiem nav paredzamas. Iespējams, ka kaujām nu būs gals, jo izgudrots "perceptīvais" reklāmbloķētājs. Ideja vienkārša: ja cilvēks spēj atšķirt reklāmu no derīgā teksta, tad arī mašīna to varēs.

Prinstonas un Stenfordas universitāšu zinātnieki piedāvā atšķirt reklāmu nevis pēc lapas HTML koda, bet pēc vizuālajiem marķieriem - tāpat kā to dara cilvēki. Tas izslēgs iespēju lietot "reklāmbloķētāju bloķētājus". Atbilstoši normatīvajiem dokumentiem reklāmai vienmēr jābūt marķētai un nodalītai, t.i. lai cilvēks vienmēr zinātu, ka tā ir reklāma. Klasisko reklāmbloķēšanas modeli var sadalīt 4 etapos, kur reklāmbloķētājam vienmēr pieder pēdējais vārds. Pie tam šos posmus visai viegli var analizēt.



Nākamajā bildē ilustrēta perceptīvā reklāmbloķētāja arhitektūra. Tā pamats ir perceptīvās bibliotēkas, kurām jāspēj ātri adaptēties, parādoties jaunām reklāmdevēju viltībām:



Piemēram, Facebook lieto paralēli vairākas tehnikas reklāmu ievietošanai. Cilvēks bez pūlēm tās atšķir, un arī perceptīvais bloķētājs to spēj.



Šobrīd iznācis vienīgi eksperimentālais Chrome paplašinājums Facebook Ad Hightlighter, kurš vēl neprot izgriezt reklāmu, bet vienīgi izgaismo to. Facebook uz to reaģēja momentāni un izmainīja lapas kodu, tomēr apmānīt perceptīvo bloķētāju neizdevās. Zinātnieki nevēlējās tikt ierauti nopietnā konfliktā ar Cukerbergu & Co, tāpēc pagaidām izvairās no pilnas programmatūras publiskošanas.



Testos perceptīvais reklāmbloķētājs sanāca ļoti kompakts un viegls. Katram jaunam modulim (viens modulis - viens reklāmbloķēšanas paņēmiens) vajag tikai pārdesmit koda rindiņas, un šobrīd šo paņēmienu nav daudz. Visās notestētajās 50 interneta lapās reklāma tika pilnībā iztīrīta. Ar atslēgtu OCR (teksta atpazīšanas modulis) reklāmbloķētājs aizkavēja lapas ielādi tikai par 0.5 s. Reklāmu ielāde nereti prasa daudz vairāk laika.



Komentāri

  1. _Mo3_ : 20 Aprīlis 2017 21:41:04 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Vajag jau vajag vairākās lapās pašķidrināt reklāmas, a to jau paliek pa traku. Satura bieži vien ir mazāk nekā citu drazu!
    _________________

  2. Evers : 21 Aprīlis 2017 15:46:45 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Pameeginaaju, straadaa. Bet ublock man facebookam visas reklaamas izravee. Lietoju ublock arii mobilajaa ar firefox un reklaamu nav.

    Weblapu uztureetaaji pashi vainiigi, alkatiiba nevienu ne pie kaa laba nenovediis. Sen web izstraadaataajiem ir zinaami nerakstiitie noteikumi, ka reklaamas NEdriikst buut lapas galvenajaa saturaa, kur nu veel kaa pop-up logi lekt virsuu, var tikai neuzbaaziigi un klusi lapas malaas buut, kur galvenaa satura nav. Facebook, protams, lietotaajs kaa cilveeks paarstaaja intereseet liidz ar to kaa Sukerbergs soda kaa nauda smarzho un nu katrs sestais posts ir reklaama, tad 4 stulbi noshaareeti vai nolaikoti video vai citaatbildes, un varbuut 1 reaals posts no draugiem. Miskaste kuru nedzeeshu aaraa tikai deelj kontaktiem, kurus negribas pazaudeet.
    _________________
    It's more fun in the Philippines

Pievienot komentāru



Digitālās foto kamerasDigitālās foto kameras