Elektronika: Ievads lodēšanas mākslā | Notepad.lv

Mājas lapu izstrāde

Elektronika: Ievads lodēšanas mākslā


   
  1. samurajs : 10 Decembris 2010 18:59:54 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    ImageKā izrādās, portālā reti kuram sajēga par pareizu lodēšanu, tāpēc atļaušos atgriezties pie sava, savulaik Datuvē publicētā raksta par šo tēmu, ko aktualizēju un pilnībā pārstrādāju speciāli tiem, kam vēl nekad nav nācies turēt rokā lodāmuru.
    Vispirms - kam vispār vajadzīga lodēšana? Var taču vienkārši saviķelēt vadus! Nu var jau gan, bet ja vēlamies kvalitāti un savienojuma izturību daudzu gadu garumā, tad nekas cits neatliek. Saviķelēti vara vadi kontakta vietā ūdens tvaiku ietekmē ar laiku pārklājas ar melnu vai zaļu oksīdu/hidroksīdu plēvīti, kas var sagādāt nepatīkamus pārsteigumus.
    Sadzīves tehnikā un datoros ļoti bieži mēdz izļurkāties dažādas bieži lietojamas ligzdas - audio, USB. Tas tāpēc, ka izlūzt relatīvi mīkstā lodējuma vieta. Ja pie rokas ir lodāmurs, tad bieži šādas problēmas labojamas, vienkārši pārlodējot. No intensīvas lietošanas bieži zem izolācijas pārlūst vads barošanas adapteriem, austiņām utml. Arī šeit, ja prot lodēt, var iepūst "otro dzīvību".

    Ko mēs paši mājās varam salodēt un ko nē?

    Tātad varam salabot/pagarināt dažādus vadus, pārlodēt štekerus un ligzdas, nomainīt iespiedshēmu platēs (Printed Circuit Board, PCB) lielgabarīta detaļas, likvidēt aukstos vai izlūzušus lodējumus... Un, protams, nodarboties ar jaunradi - piemēram, izgaismot savu PC ar spožajām mūsdienu LED.

    Ko nevajadzētu darīt pašiem?

    Nekādā gadījumā pašiem nevajadzētu mēģināt nomainīt daudzkājiņu mikroshēmas, un mikroskopiskās bezkorpusa (jeb SMD) detaļas, ko lodē tieši pie PCB celiņiem. Bez speciāla aprīkojuma šis pasākums gandrīz vienmēr lemts neveiksmei, un iespiedshēmas plati varēs izmest.

    Lodāmurs, materiāli, un aprīkojums

    Tirgotāju piedāvātais klāsts ir ļoti liels, īpaši specializētajā veikalā Argus.lv. Darbam ar elektroniku iesaku 25-30 W lodāmuru, ko var iegādāties, sākot no 3 Ls. Piemērs:



    Mēdz būt lodāmuri ar plakanu galu kā skrūvgriezim, un smailu, apaļu. Pirmie labāki vadu un ligzdu lodēšanai, otrie - darbam ar PCB.

    Daži iesaka lietot jaudīgākus lodāmurus - 40 W utml. Ja būs darīšana ar masīvākām lietām, kā resniem vadiem, vai automobiļu elektrotehniku, tad tas ir attaisnojami. Bet darbā ar mūsdienu elektroniku ir pārāk liels risks pārkarsēt detaļas vai sabojāt iespiedshēmas plati. Pietiek mazliet pārkarsēt PCB, un smalkie celiņi vai kontaktu laukumiņi tūliņ atslāņosies!
    Tāpat daudzi Ge-pusvadītāji un gaismdiodes (LED) iet bojā, ja sakarsē kristālu virs 100 grādiem (Si-pusvadītāji iztur krietni vairāk). Tāpēc šādu elementu lodēšanai pat ar mazjaudas lodāmuru jālieto siltumu aizvadoša pincete.


    Lodalva - mūsdienās to lieto vairs praktiski tikai stieples veidā ar kolofonija pildījumu vai bez tā. Elektronikā lietojamā lodalva satur 60-63% tīras alvas, un šādam sakausējumam ir zema kušanas temperatūra (183°-190° C).
    Kušņi - tās ir termoķīmiski aktīvas vielas, un ir vajadzīgas lodējamo virsmu attīrīšanai no oksīdiem. Bez tiem lodalva pat nepieķersies. Pārdošanā ir lētais priežu sveķu kolofonijs par santīmiem (ieteicamākais iesācējiem), un daudz dārgākie speciālie AMTECH kušņi pastas veidā.

    Nekādā gadījumā nelietojiet lodējamo skābi, cinka hlorīdu vai ko tamlīdzīgu! Tā ir bumba ar laika degli, pamazām saēdīs lodēto vietu, un visu citu, kas tuvumā būs no Cu! Skābe domāta tikai cinkoto spaiņu un vannu lodēšanai.



    Lodāmura sagatavošana - nopērkot jaunu lodāmuru, tas ir ļoti simpātisks, bet bieži uzreiz nav lietojams. Pirms pirmās ieslēgšanas ar vīli jānotīra uzgaļa lodējamā virsma, līdz sāk spīdēt varš. Tad jāieslēdz un jāiemērc kolofonijā, pēc tam jāapalvo. Tikai pēc šīs procedūras lodāmurs ir gatavs darbam. Ekspluatācijā jāseko līdz uzgalim, jo tas pamazām apdeg. Tad atkal jānovīlē. Ir lodāmuri, kam uzgaļi viegli maināmi, komplektā ietilpst rezerve, vai arī tos var iegādāties atsevišķi.

    Vadu lodēšana

    Vispirms lodējamiem vadiem jānotīra izolācija apm. 10 mm garumā. Jāpārliecinās, ka vara dzīslas ir spožas, neoksidētas. Sliktus, apsūbējušus vadus labāk vispār nelietot, salodēt tādus būs grūti, un lodējums nebūs kvalitatīvs.



    Pēc tam notīrītie vadu gali rūpīgi un vienmērīgi jānoalvo. Šinī procesā nevajag žēlot kolofoniju; šī viela attīra metālu no oksīdiem un nodrošina labu alvas saķeri ar varu.



    Savienojam sagatavotos galus un salodējam. Ja vajag lielu izturību - papildus "saviķelējam", bet var tāpat salikt kopā. Lodējumam jāizskatās mirdzošam. Ja tas ir matēts - tas liecina par pārmērīgi augstu lodāmura temperatūru, kolofonija trūkumu, vai sliktas kvalitātes lodalvu (Sn saturs zem 40%). Šāds kontakts nebūs drošs.
    Ja uz lodējuma paliek kolofonija pēdas - tās varam notīrīt ar spirtu (bet tas nav obligāti, kolofonijs nekaitē).



    Pēdējais etaps - izolējam lodējumu ar izolācijas caurulīti vai lentu. Darbs padarīts!



    Ko nevajadzētu darīt - censties mēģināt savienot kopā (jebkādā veidā) vara un alumīnija vadus. Salodēt tos vienalga neizdosies, jo alumīnijs bez speciāliem kušņiem nelodējas. Un šinī gadījumā izveidosies galvaniskais pāris, un savienojums ar laiku izjuks.

    Aukstie lodējumi

    Aukstos lodējumus uzskata par elektronikas lāstu. Tie ar laiku parādās tur, kur ir pastāvīgas termiskās vai mehāniskās spriedzes - karstošas radiodetaļas, bieži lietotas ligzdas aparatūrā. Vairāk vai mazāk ar to ir iemācījušies cīnīties, bet vecākās, un noname ierīcēs tā joprojām ir plaši izplatīta parādība:



    Visgrūtākais ir atklāt šos defektus, ar neapbruņotu aci bieži tas grūti pamanāms. Tad jāņem palīgā palielināmais stikls. Labošana ir ļoti vienkārša - atliek vainīgo vietu rūpīgi pārlodēt (un neaizmirst arī blakusesošos kontaktus profilaksei!)

    Un noslēgumā - kā darīt pareizi, un kā nav pareizi - var pamācīties no Youtubes video:


    Link


    _________________

  2. AlienZ : 10 Decembris 2010 19:17:40 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Lielisks raksts!

  3. E.R : 10 Decembris 2010 19:36:25 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    "Ko nevajadzētu darīt pašiem? "
    var, ja māk. ;)

    Ko nevajadzētu darīt pašiem? #2
    Nekādā gadījumā lodējot nevajaga elpot lodalvas tvaikus, jo tie ir kaitīgi. Kaugan, mums kad jālodē darbi skolā, tieši dažreiz patik ieelpot un just to īpatnējo smaržu. Bet nu..

    Lodējot blakus lodāmuram vēlams turēt samitrinātu švammi, vai metāla švami (ar ko berž katlus), jo šajās abās lietās var ļoti labi notīrīt lodāmuru. Ja jums ir vienkārš lodāmurs, kuram nav iespēja regulēt temperatūru, vēlams nelietot to vairākas stundas no vietas, jo viņiem mēdz izdegt gali, un nav vēlak iespējams labi palodēt..

    "Pēdējais etaps - izolējam lodējumu ar izolācijas caurulīti vai lentu. Darbs padarīts! "
    Tam ir domāta speciāla lieta - termo kembriki, viņus vajaga pakarsēt,un viņi paši apvilksies ap vadu cik vien cieši var, tādējādi atkrīt problēma par izolcācijas ilgnoturību.


    _________________
    t !

  4. Daivana : 10 Decembris 2010 19:41:38 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Izlasot šo es secinu cik sū**** es esmu visu lodējis

    raksts tiešām labs, lai kā, daudz arī iemacījos, paldies.

  5. samurajs : 10 Decembris 2010 19:46:03 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Jā, par tiem alvas/svina tvaikiem man vajadzēja pieminēt, mēs tak Eiropā dzīvojam

    Patiešām sanitārās normas prasa vilkmes ventilāciju telpā. Ja ilgu laiku šādi tvaiki jāelpo - tas ir kaitīgi, īpaši astmas slimniekiem utml. Bet, ja tikai pāris vadu jāsalodē - nekas traģisks nenotiks.
    Jāseko līdz lodāmura temperatūrai: kaitīgo tvaiku daudzums īpaši liels, ja lodāmurs pārkarsis!


    _________________

  6. root : 10 Decembris 2010 19:51:32 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Kalifonijs FTW. Smaržo kā velns kad daudz sanāk lodēt ^^

  7. Mr.Death : 10 Decembris 2010 19:57:52 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Anglju valodas zinaataajiem arii sjis video buus diezgan pamaacjoss, jo tajaa vecis ar labu pieredzi izstaasta visaadus sadziives knifus paraleeli vienkaarsjai lodeesjanas teorijai:


    Link


    _________________
    https://www.youtube.com/watch?v=ub1yePgOZ7Q

  8. foxsk8 : 10 Decembris 2010 20:48:55 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Stulba situācija iz dzīves. Tāka mans viens no daudzajiem bosiem bija vārda tiešajā nozīmē, kapeiku pisējs, nācās nodarboties ar lodešānu. Respektīvi, vajadzēja vilkt bosa veikalam tīklu, saku, ka vajag rj-45 vadiņus normālus, šams man atnes 2 metru garu vadu, es paskatos, un saku, ka vajag normāli, garu vadu, lai varu gan serveri, gan pārējos PC visu saslēgt kā nākas, respektīvi vajadzēja vai nu aiziet uz salonu pasūtīt 10 min būtu vads gatavs, 10 min saslēdzam un strādājam, a tā vietā, lai visu darītu zolīdi, man nometa lodāgovi priekšā un saka, tā, pārgriez uz pusi, iegūsi divus galus, un pa vidu pielodēsim klāt kabeli. Kā izrādās, stāvēja vesels rullis ar RJ-45. Nu cmon, nevienam neiesaku, lodēt tīkla vadu, tāds čakars un pa visu besis, ka kāds var būt tik liels kapeiku pi****, kas aizdomājas šādi būvēt mazizmēra tīklu. Tīklam tomēr ir jābūt stabilam. Par visu izbrīnai un paša izbrīna bija tāda, ka lodējums bija izdevies uz 100%. Bet nu es to murgu atcerēšos visu mūžu. Variet iedomāties, cik bieza, ne bieza, liela ir tīkla vada, viena dzīsla.

    Vot tā bija prakse, kad pirmo reizi nācās kaut ko lodēt.

    Otro reizi jau nācās lodēt pašbūvēto audio swich box, starp diviem PC uz vienu skaņas sistēmu.


    _________________
    https://twitter.com/foxsk8
    https://twitter.com/notepadlv
    https://twitter.com/styleweblv
    Profesionāla Mājas lapu izstrāde, Interneta veikalu izstrāde | Styleweb.lv

  9. guitarman : 10 Decembris 2010 22:29:32 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Paldies par rakstu. Tieši laikā, jo radās nepieciešamība elementāri salodēt iekšējos vadus vienai vecai gičai, bet no lodēšanas ne sūda nejēdzu. Cerams ka viss sanāks, jo lodāmurs mājās ir kaut kāds padomju laiku...


    _________________
    Mana ģitārmūzika: draugiem.lv/rolandsbrazis
    Un iekš yūtūba: http://www.youtube.com/user/rolandsbrazis/videos

  10. Afrohead : 10 Decembris 2010 22:35:08 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Man arī ir padomju laiku lodāmurs, galu vienkārši uzliec uz šmirģeli un noasini - iet kā smērēts.
    Vēl nesen ar šo padomju rīku pārlodēju videokartei kondensatorus.

  11. foxsk8 : 10 Decembris 2010 22:38:23 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Vispār jau padomjniekiem nav nekādas vainas. , jo padomju cilvēki, vismaz mācēja saudzēt savas mantas, tāpēc mūsu paaudzei ir kaut kas arī palicis pāri.


    _________________
    https://twitter.com/foxsk8
    https://twitter.com/notepadlv
    https://twitter.com/styleweblv
    Profesionāla Mājas lapu izstrāde, Interneta veikalu izstrāde | Styleweb.lv

  12. Svens : 10 Decembris 2010 23:46:31 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Raksts, kura līdziniekiem šajā portālā vajadzētu būt vēl un vēl. Paldies!

  13. msh : 11 Decembris 2010 0:01:29 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Foks ir lāme, kas knapi māk lodēt?
    Parastu lietu lodēšanai piiemērots ir tieši 40w. Ar 30w reizēm jaucot ārā kādus niknākus lodējumus, mēdz būt jūtami par īsu. Smalkākiem jā. Man diemžēl nav izvēles, 30w.
    Šitentajā zemē, kur es atrodos, lodāmuru var iepirkt par trīs mārciņām, bet kolofonija gan nekur nav, lai arī viietējaiis maplins ir kādas sešas reizes lielāks par zummeru [un divas dārgāks ]. Bet nekas, muterei jau ir pasūtīts ziemassvētku paciņā ielikt kolofoniju un kolofonija smēri. Zb tā lodēšana bez tiem, iztikt jau ar pliku stiepli var, bet nav tas. Nākamais mana blackspur lodāmura upuris laikam būs mana 360. xkaste. Maikrosoft, ai maikrosoft...


    _________________
    PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

  14. jonjs : 11 Decembris 2010 1:01:07 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Darbā dabūnu palodēt (dažreiz).
    Jāsaka tā, ka vajag iesākumam lodāmuru ar regulējamu temperatūru.
    Bet visā visumā, SMD laikā labāk, lai lodē ROBČIKS viņam tur programmiski viss iestatīs u.t.t.
    Galvenais, lai būtu cilvēki, kas prot šēmas uzprojektēt tam lodētājam.


    _________________
    ritenis vienkārši ripo
    Jāsaka paldies tam, kas radīja bumbu uz kuras mēs dzīvojam un gravitācija arī ir tam visam pamatā.
    Kvantu fiziku neskarsim, jo no tās es tā pat nekā nejēdzu.
    Starp citu, kas tā tāda relativitātes teorija?

  15. tastins : 11 Decembris 2010 2:41:16 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    msh rakstīja:

    Šitentajā zemē, kur es atrodos, lodāmuru var iepirkt par trīs mārciņām, bet kolofonija gan nekur nav, lai arī viietējaiis maplins ir kādas sešas reizes lielāks par zummeru [un divas dārgāks ]

    Tev taisnība, ka Zummerā varēj dabūt visu, bet Maplin'ā no kalifonijas ne smakas.. nav kaut kādas stieples jau ar visu kalifoniju? solder wire with flux maybe?

  16. garaisezis : 11 Decembris 2010 6:35:46 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    raksts ir labs, bet videoklipaa tee neviens nelodee karseejot. parasi izliez kalifoniju un tad aatri ar alvu apalvu un darbs padariits, mkareesjot tik parkarseesi mikreni, kuru naaksies peec tam veel lodeet aaraa, kas jau buus p**gets....


    _________________
    Kaut kas no MEKSIKAS un ne tikai https://www.facebook.com/groups/1729959473959509/

  17. mist : 11 Decembris 2010 14:36:15 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    msh rakstīja:
    Foks ir lāme, kas knapi māk lodēt?
    Parastu lietu lodēšanai piiemērots ir tieši 40w. Ar 30w reizēm jaucot ārā kādus niknākus lodējumus, mēdz būt jūtami par īsu. Smalkākiem jā. Man diemžēl nav izvēles, 30w.
    Šitentajā zemē, kur es atrodos, lodāmuru var iepirkt par trīs mārciņām, bet kolofonija gan nekur nav, lai arī viietējaiis maplins ir kādas sešas reizes lielāks par zummeru [un divas dārgāks ]. Bet nekas, muterei jau ir pasūtīts ziemassvētku paciņā ielikt kolofoniju un kolofonija smēri. Zb tā lodēšana bez tiem, iztikt jau ar pliku stiepli var, bet nav tas. Nākamais mana blackspur lodāmura upuris laikam būs mana 360. xkaste. Maikrosoft, ai maikrosoft...


    Kā tad īsti ir ar tiem vatiem? 30 vai 40w, lai gan patiesībā temperatūra ir svarīgāka? Prasu jo neko daudz ar nejēdzu, bet vajadzētu sākt!!!

  18. samurajs : 11 Decembris 2010 19:34:21 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Ar tiem vatiem ir tā, ka ja gribam nopietni darboties elektronikas lauciņā, vajadzīgi vismaz 2 lodāmuri, dažādas jaudas. Nu man viņu ir 3 gab. - 18, 30, 65 W


    _________________

  19. root : 11 Decembris 2010 19:59:43 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Vai arī vienu lodāmuru ar maināmiem uzgaļiem un regulējamu jaudu.

  20. msh : 12 Decembris 2010 0:29:36 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    tastins rakstīja:

    Tev taisnība, ka Zummerā varēj dabūt visu, bet Maplin'ā no kalifonijas ne smakas.. nav kaut kādas stieples jau ar visu kalifoniju? solder wire with flux maybe?

    Tādas, protams, visur var nopirkt. Man arī tāda ir. Ļoti sūdīgs aizstājējs atsevišķiem komponentiem, sevišķi ja jālodē kaut kas smalks.


    _________________
    PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

  21. msh : 12 Decembris 2010 0:32:12 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    mist rakstīja:


    Kā tad īsti ir ar tiem vatiem? 30 vai 40w, lai gan patiesībā temperatūra ir svarīgāka? Prasu jo neko daudz ar nejēdzu, bet vajadzētu sākt!!!

    Padomju laika radiotehnikas grāmatās, no kurām es mācījos, bija rakstīts izmantot 40w, un tā arī darīju Bet mūsdienās lodējamie elementi mēdz būt mazāki... Tāpēc, ja taisies lodēt pamatā vadus un štekerus, ņem vien 40w. Smalkākām lietām 30w, bet iesācējiem labāk ar smalkākām lietām nenodarboties


    _________________
    PAKAĻROKS - Fusion A4-5000/ASROCK QC5000-ITX/WIFI/8 GB DDR3 1333/FSP200 50GSV-5K/ST2000VM003-1CT164 2 TB Seagate Pipeline HD/vecs mazs IBM keiss/winxp x64/2 ventilatori

  22. sprauzh : 12 Decembris 2010 1:03:01 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Kā pareizi lodēt vadus, kam ir smalkas, krāsainas dzīslas, reizēm arī tāds kā diegs pa vidu? Tagad uz sitiena nevaru atrast normālu bildi, lai paskaidrotu, ko ar to domāju, bet tādi vadi mēdz būt austiņās. Pie tiem alva galīgi negrib lipt klāt. Es reizēm ar nazīti to krāsu noskrāpēju nost, bet ja dzīslas ir pavisam smalkas, tad tāds variants neiet cauri, un, lai pielodētu, ir jāpielieto šamanisms, un rezultāts nav drošs.

  23. Crow : 12 Decembris 2010 1:13:36 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    To krāsu pakarsē mazliet ar skrūvgriežtipa uzgali un tad "skrāpē" nost, nonāks daudz vieglāk.
    Pēc tam gan uzgalis jānotīra.


    _________________
    Дебилы, бл*ть...

  24. root : 12 Decembris 2010 6:31:36 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Crow, es tam parasti izmantoju šķiltavas. pēc tam iespiežu vadiņu knaiblītēs un novelku degumu nost.

  25. samurajs : 12 Decembris 2010 6:35:19 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Vadiņus ar lakas izolāciju (visi, kas ir transformatoros, spolītēs, arī austiņās) var prātīgi apdedzināt ar šķiltavu, un tad apalvot kolofonija peldē. Mazliet pabrucinot ar lodāmura uzgali, lakas atliekas viegli nāks nost.

    Svarīgākais - vienmēr vispirms jāapalvo katrs vadiņš, un tikai tad drīkst savienot!


    _________________

  26. mist : 12 Decembris 2010 11:45:47 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Par t tā arī neviens zinātājs neuzrakstija? Taisos no e-bay kaut ko pirkt bet tur čaļi visu temp. norāda?

  27. sprauzh : 12 Decembris 2010 18:47:09 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Crow, root & samuraj, paldies par ieteikumiem, šos pamēģināšu, kad atkal sanāks darīšana ar tāda tipa vadiem.

  28. Crow : 12 Decembris 2010 20:06:50 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    root rakstīja:
    Crow, es tam parasti izmantoju šķiltavas. pēc tam iespiežu vadiņu knaiblītēs un novelku degumu nost.

    Pīpmanis nešķīstais!


    _________________
    Дебилы, бл*ть...

  29. root : 13 Decembris 2010 7:00:26 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Jā, sadegt man elles liesmās

  30. Nelabojams : 13 Decembris 2010 9:29:48 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Vislabāk lodāmuru barot no autotransformatora - tad var ņemt jaudīgāku un atkarībā no darāmā darba, pieregulēt kā tīk. 90% gadījumu tas ir pietiekami - pats lietoju vecu padomju laika 60W āmuru un kādiem pāris uzgaļiem - spico un lāpstiņas (skrūvgrieža) veida. Vārīgu sīkumu lodēšanai gan tas ir par masīvu. Te vislabāk šķietas 30W lodāmurs, karsts, bet ar ļoti smalku uzgalīti; tas dod kvalitatīvu lodējumu un tai pašā laikā plates masa mazo alvas pilīti momentā nodzesē un neļauj detaļām pārkarst. Vienīgi tie smalkie uzgalīši ātri izdeg


    _________________
    Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

  31. garaisezis : 13 Decembris 2010 14:45:57 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    Citēt:
    Šitentajā zemē, kur es atrodos, lodāmuru var iepirkt par trīs mārciņām, bet kolofonija gan nekur nav, lai arī viietējaiis maplins ir kādas sešas reizes lielāks par zummeru [un divas dārgāks


    man tā pati problēma, nekur to nevar dabūt. tik daudz kad B&Q lodāmuru dabūju 30w, bet kad atvērās Maplin centrā, ļoti smalku alvu un pat gāzes lodāmuru un maināmos galus, bet kolofoniju viņi nemaz nezin. Ir tikai lotēšanās skābe, bet tā ir priekš čainikiem


    _________________
    Kaut kas no MEKSIKAS un ne tikai https://www.facebook.com/groups/1729959473959509/

  32. Brutto : 14 Decembris 2010 0:24:01 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli


    samurajs rakstīja:
    Vadiņus ar lakas izolāciju (visi, kas ir transformatoros, spolītēs, arī austiņās) var prātīgi apdedzināt ar šķiltavu, un tad apalvot kolofonija peldē. Mazliet pabrucinot ar lodāmura uzgali, lakas atliekas viegli nāks nost.

    Reti kurš zinās vienu labu paņēmienu kā smalkajiem vadiņiem noņemt lakas kārtu. Tieši tiem kuriem pa vidu vēl diegi un pats vadiņš spirālē aptīts ap tiem. Ar mehāniskām darbībām neko tu tur neizdarīsi.
    Vienmēr ir palīdzējis pārbaudīts līdzeklis - acetilsalicilskābes (aspirīna) tablete. Tikai uzreiz jāsaka, ka ne jau tagadējās, bet gan krievu laika. 80-jos un vēl 90-jos tās nebija problēma nopirkt.
    Vadiņu uzliek uz tabletes un ar lodāmuru karsē, līdz tablete virspusē kūst un tajā šķidrumā tad pavārot arī vads no lakas atbrīvojas un arī apalvojas. Dūmi gan baigi kaklā cērt, bet nav jau obligāti jāelpo.

  33. samurajs : 14 Decembris 2010 9:42:08 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Kas draudzējas ar RUS, te vēl ir laba pamācība, īpaši par dažādu kušņu lietošanu (kā salodēt sarūsējušas naglas):

    http://easyelectronics.ru/likbez-po-pajke.html


    _________________

  34. KoЯn : 24 Decembris 2010 1:40:57 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    :> mhhH

    Tikko zaudēju nevainību kārtējā jomā, nesāpēja :>

    Man nebija resni vara vadi, bet gan sīkie, ar laku un šķiedru caurvītie, austiņu vadeļi. Nopisos kādu stundu, bet nu Denon'i ir darba kārtībā :> Kembriki ftw

    Paldies par iedvesmojošo rakstu.

  35. RicoPico : 19 Jūnijs 2014 20:54:07 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Saku paldies Samurajam par vērtīgo informāciju, un pie reizes paceļu šo tēmu jaunajai Notepad paaudzei. Kā arī vecajiem ir iespēja padalīties jaunajā pieredzē. :>


    _________________
    3GHz takts frekvences viļņa garums ir 10cm

  36. samurajs : 19 Jūnijs 2014 21:26:51 AtbildētProfilsSūtīt vēstuli

    Pa šiem gadiem lodēšanas tehnoloģijās šis tas nācis klāt: piemēram SMD elementu (arī čipu) nomaiņa ar lodējamā fēna palīdzību. Tomēr sadzīves vajadzībām kā uzpūtušos kondensatoru un izlūzušu ligzdu nomaiņai vai vadu pielodēšanai joprojām nav nekas labāks par lodāmuru ar kārtīgu kapara uzgali.


    _________________

Pievienot komentāru



Digitālās foto kamerasDigitālās foto kameras